reklama

Kanadský žartík

Už tretí deň železničiari štrajkujú. A s nimi aj zamestnanci parížskeho metra. A zamestnanci elektrární a plynární. A technickí pracovníci parížskej opery a národného divadla – la Comédie Française. Určite by sme našli ďalších, ktorí sa pridali zo solidarity. Na niektorých univerzitách štrajkujú učitelia a študenti, ale tí za svoju vec, o ktorej moc neviem. Pred týždňom aj rybári. Tí prví dvaja spomínaní štrajkujú proti zrušeniu špeciálnych výsad pri odchode do dôchodku. Kým normálne Francúzi musia odpracovať 40 rokov, železničiari len 37,5, na niektorých postoch dokonca ešte menej. Zamestnancom divadla a opery udelil rovnakú výsadu kráľ pred 300 rokmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Stanovište Vélib
Stanovište Vélib (zdroj: Alexandra Letková)

Tak ako prioktóbrovom štrajku, aj teraz ľudia vytiahli bicykle, kolobežky a kolieskovékorčule. A samoobslužné požičovne bicyklov Vélib opäť posilnili služby, aby bolpočet voľných miest na pripnutie bicykla vyvážený s počtom bicyklov prichystanýchna odjazd.

Včera som mala štastie,vzala som si posledný voľný bicykel. Dnes som vyrazila skôr, aby som náhodouneobišla naprázdno. Stanovište plné bicyklov, mohla som si vybrať. Ako si tak šlapem,čudujem sa podivnému zvuku. Kuknem na retiazku – krúti sa (toto je najčastejšiaporucha). Zastanem, pozriem lepšie a ... defekt na zadnomkolese. Dotisnem k najbližšej stanici, kde ma už zdiaľky prepaľujú pohľady čakajúcich. Krútim hlavou, že ten môj bicykel im spásu neprinesie. Pani si topríde pre istotu aj overiť a následne ma informuje, že obehla 4 stanice a všetkybicykle mali prepichnutú dušu. Ďalej kráčam peši, okolo prechádza veľabicyklov, ale žiaden Vélib. Prejdem ešte okolo niekoľkých stanovíšť, všaderovnaký obrázok – bicyklov je dostatok, ale ľudia čakajú na štastlivca, ktorýsa dovezie na fungujúcom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako kanadský žartíkto nie je až taký zlý nápad, ale rozhodne mi to vtedy smiešne nebolo. Zaujímaloby ma, kto to bol..... Ja tipujem tajných podporovateľov štrajkujúcich.

Alexandra Letkova

Alexandra Letkova

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Človek veselej povahy. Zoznam autorových rubrík:  FrancúzskoJaponsko

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu